Gra komputerowa (gra wideo[a], ang. video game) – rodzaj oprogramowania komputerowego przeznaczonego do celów rozrywkowych bądź edukacyjnych (rozrywka interaktywna) i wymagającego od użytkownika (gracza) rozwiązywania zadań logicznych lub zręcznościowych. Gry komputerowe mogą być uruchamiane na komputerach osobistych, specjalnych automatach, konsolach do gry, telewizorach, telefonach komórkowych oraz innych mobilnych urządzeniach, nazywanych łącznie platformami sprzętowymi. Zadania stawiane przed graczem w grach komputerowych różnią się w zależności od gatunku i mogą polegać na przykład na rozwiązaniu zadania logicznego, eliminacji wirtualnych przeciwników czy też rywalizacji ze sztuczną inteligencją bądź innymi graczami (gra wieloosobowa). Interaktywna rozrywka w celach zawodowych nosi nazwę sportu elektronicznego (ang. esports).
Gry komputerowe wywodzą się z gier planszowych i fabularnych oraz różnych dyscyplin sportowych. Początki elektronicznego oprogramowania przeznaczonego do celów rozrywkowych wiązać należy z prototypami konstruowanymi na amerykańskich uczelniach. Gry komputerowe stały się produktem masowym za sprawą popularności konsol telewizyjnych i automatów w latach 70. XX wieku. Wraz z postępującą miniaturyzacją platform oraz powstaniem przenośnych urządzeń do grania, zyskiwały one coraz większą popularność. Specjalistyczne badania dotyczące gier (ludologia) wskazują na znaczący ich wpływ na psychikę gracza – zarówno pozytywny, jak i negatywny. Kontrowersje dotyczą także klasyfikowania interaktywnej rozrywki jako dziedziny sztuki.
Źródło: Wikipedia
Poniżej przedstawiona jest lista gatunków gier komputerowych. Gry komputerowe, podobnie jak filmy czy muzyka, podlegają podziałom gatunkowym według najróżniejszych cech rozgrywki. Spośród gier komputerowych można wyróżnić osiem podstawowych rodzajów, które warunkują cel rozgrywki oraz sposoby jego osiągnięcia. Są to gry: edukacyjne, fabularne, logiczne, przygodowe, sportowe, strategiczne, symulacyjne i zręcznościowe. Dzielą się one na około 40 wyspecjalizowanych gatunków[1], które z kolei dzielone są według perspektywy ukazywania świata przedstawionego, formy czasowej rozgrywki, stopnia naśladowania świata rzeczywistego oraz tematyki[2]. Podział ten nie jest jednak jednoznaczny, gdyż wiele gier łączy w sobie cechy kilku gatunków.
Nazwa | Kurs | Zmiana |
---|---|---|
11 BIT STUDIOS SPÓŁKA AKCYJNA (11B)Główny Rynek | WIGtech, WIG.GAMES, mWIG40TR, WIG-Poland, InvestorMS, mWIG40, WIG | Gry | 411,0000 | -0,72% |
ARTIFEX MUNDI SPÓŁKA AKCYJNA (ART)Główny Rynek | WIGtech, WIG-Poland, InvestorMS, WIG | Gry | 3,6000 | +4,65% |
BOOMBIT SPÓŁKA AKCYJNA (BBT)Główny Rynek | Gry | 18,4980 | -0,01% |
CD PROJEKT SPÓŁKA AKCYJNA (CDR)Główny Rynek | WIGtech, WIG.GAMES, WIG30TR, WIG30, WIG20TR, WIG-Poland, WIG20, WIG | Gry | 228,4000 | +1,11% |
CI GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (CIG)Główny Rynek | Gry | 0,9080 | +0,89% |
CI GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (CIG)Główny Rynek | WIGtech, WIG.GAMES, mWIG40TR, WIG-Poland, InvestorMS, mWIG40, WIG | Gry | 0,9780 | -0,10% |
PLAYWAY SPÓŁKA AKCYJNA (PLW)Główny Rynek | WIGtech, WIG.GAMES, mWIG40TR, WIG-Poland, InvestorMS, mWIG40, WIG | Gry | 184,0000 | -0,65% |
T-BULL SPÓŁKA AKCYJNA (TBL)Główny Rynek | WIGtech, WIG-Poland, WIG | Gry | 26,0000 | +7,44% |
TEN SQUARE GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (TEN)Główny Rynek | WIGtech, WIG.GAMES, sWIG80TR, WIG-Poland, InvestorMS, sWIG80, WIG | Gry | 124,2000 | +1,14% |
ULTIMATE GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (ULG)Główny Rynek | Gry | 21,3000 | -3,18% |
VIVID GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (VVD)Główny Rynek | WIGtech, sWIG80TR, WIG-Poland, InvestorMS, sWIG80, WIG | Gry | 1,4500 | -2,68% |
Nazwa |
---|
7LEVELS SPÓŁKA AKCYJNA (7LV)7LV | Gry |
ART GAMES STUDIO SPÓŁKA AKCYJNA (ARG)ARG | Gry |
BLOOBER TEAM SPÓŁKA AKCYJNA (BLO)BLO | Gry |
CHERRYPICK GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (CHP)CHP | Gry |
CREATIVEFORGE GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (CFG)CFG | Gry |
CREEPY JAR SPÓŁKA AKCYJNA (CRJ)CRJ | Gry |
ECC GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (ECC)ECC | Gry |
FOREVER ENTERTAINMENT SPÓŁKA AKCYJNA (FOR)FOR | Gry |
HUCKLEBERRY GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (HBG)HBG | Gry |
IFUN4ALL SPÓŁKA AKCYJNA (IF4)IF4 | Gry |
JUJUBEE SPÓŁKA AKCYJNA (JJB)JJB | Gry |
MACRO GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (MGS)MGS | Gry |
MOONLIT SPÓŁKA AKCYJNA (MLT)MLT | Gry |
MOVIE GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (MOV)MOV | Gry |
NO GRAVITY GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (FDG)FDG | Gry |
ONE MORE LEVEL SPÓŁKA AKCYJNA (OML)OML | Gry |
PRIME BIT GAMES SPÓŁKA AKCYJNA (PBT)PBT | Gry |
QUBICGAMES SPÓŁKA AKCYJNA (QUB)QUB | Gry |
TELEHORSE SPÓŁKA AKCYJNA (TLH)TLH | Gry |
THE DUST SPÓŁKA AKCYJNA (THD)THD | Gry |
THE FARM 51 GROUP SPÓŁKA AKCYJNA (F51)F51 | Gry |
VARSAV GAME STUDIOS SPÓŁKA AKCYJNA (VAR) |
steam
gog1
battle net
itd
https://antyweb.pl/gdzie-kupic-gry-w-wersji-cyfrowej/
Informacja ważna, bo każdy dystrybutor inaczej pobiera opłaty za sprzedaż za pomocą swojej platformy. I warto przedstawić tylko serwisy gdzie można sprzedać i ich popularność c
Serwisy do streamingu
Serwisy zagraniczne opisujące gry:
https://www.polygon.com/
https://www.youtube.com/c/gametrailers
https://www.gamespot.com/
https://pl.ign.com/
Serwisy polskie opisujące gry:
opisać na wideo co to jest i z czym to się je
po co na takie ewnety jechac? Jak np. cd projekt przedstawiło się na 3c expo
Stwrorzyć osobno każdy z kaflów
tak samo nakrecać wideo, żeby można było w łatwy sposób zrobić upgrade
w jaki sposób wklejać takie informacje o przsychodach
w przypadku branzy (producentów i deweloperów jest zdecydowanie wiecej niz w rekomendacjach) w jaki sposób to zaprezentować
w tekscie i deficnjach gier jest sporo do opisania, czy tworzyć taką opisówkę samodzielnie? Bo z przykładami zeby stworzyć taki tekst to będzie sporo roboty